Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2007
3
kem
Søren K. Klitgaard
Kresten Egeblad
Hanne Falsig
Anne Mette Frey
Betina Jørgensen
David Hansen
Lars Johansen
Claus Hviid Christensen
Guld og flyvende grise – en opdagelsesrejse ind i nanokemien Denne opdagelsesrejse ind i nanokemiens verden skal illustrere nogle af kemiens seneste landvindinger gennem simple forsøg, der let kan udføres hjemme i garagen eller på gymnasiet
2007
3
kem
Vibeke Axelsen Tematiseret undervisning I det seneste skoleår har en arbejdsgruppe beskrevet en række undervisningsforløb til kemi C/B/A. Forløbene er opbygget helt tematiserede, og de vil indeholde forslag både til litteratur og eksperimenter
2007
3
fys
Jesper Munk Jensen I Galileis fodspor – mål højden af et månekrater Med C-niveau matematik er det muligt at bestemme højden af bjerge på Månen. Ekstra fascinerende bliver det, hvis det sker med et billede, som man selv har taget
2007
3
fys
Ole Witt-Hansen Achilleus og skildpadden Efter 1988-reformen, hvor man i højere grad inddrog historisk matematik, er det klassiske paradoks om Achilleus og skildpadden ofte omtalt i lærebøgerne. Her følger den definitive forklaring på et (ikke)paradoks
2007
3
fys
Peter Schwartz Jensen Vores nyindkøbte røntgenfluorescensudstyr Udstyret består af en detektor, XR-100CR, strømforsyning og forstærker, PX2CR, og en multikanalanalysator, MCA 8000A, samt en computer med programmet ADMCA. Det kan energianalysere røntgenstråling i området fra godt 1 keV til godt 30 keV
2007
3
alm
Lene Lindkvist Okholm Rollespil om EU, klima og energi Gymnasielærere har gode erfaringer med materialer fra Det Økologiske Råd. På Ordrup Gymnasium lagde et rollespil op til tværfaglig undervisning mellem fysik og samfundsfag

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet