Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2016
4
fys
Carsten R. Kjaer
Peter Arnborg Videsen
Nye materialer til Aktuel Naturvidenskab Vi er meget interesserede i at få respons på de produkter, der kommer ud af projektgruppens arbejde.Vores ambition er at etablere et stærkt samarbejde, som alle er interesserede i at fortsætte efter projektperiodens udløb.
2016
4
fys
Frank L Borum Fysiklærerforeningens beretning 2015–2016
2016
4
fys
Isabella Sheldon
Niels Erik Wegge
Kratere fra dråbenedslag i vand En simpel model for kraterdannelsen bruger energibevarelse: det meste af nedslagsenergien omsættes til varme, og resten bruges på det arbejde, det er at slynge sandkornene fra krateret op i en kraterrand.
2016
4
fys
Niels Henrik Würtz Refleksioner over årets fysiksæt Reformen gør det ønskeligt med en debat om fremtidens opgavetyper, og endelig er der problemer med de fler– eller mangetydige opgaver.
2016
4
kem
Johanne Jensen Kemilærerforeningens beretning 2015–2016
2016
4
kem
Keld Nielsen Nyt fra fagkonsulenten i kemi
2016
4
mat
Alf Riisom Gyldne snit og Fibonaccital Om talfølger
2016
4
mat
Allan Lind Jensen Mindre fora end matrixgruppernes Denne artikel giver skemaer for arbejdet i de tilfælde, hvor det er ideelt at arbejde i mindre fora i klasser op til og med 28 elever.
2016
4
mat
Jan B. Sørensen Undervisningen i chi^2–test Jeg mener, at det rigtige sted at starte er simulering ved håndkraft. Det følgende er således tænkt som de første lektioner i emnet.
2016
4
mat
Jeanette Axelsen
Kristian Danielsen
Henrik Kragh Sørensen
Kildecentreret matematikhistorie: Reportage fra et forløb og Charmerende Bath blev en kilde til inspiration for nye forløb i matematikhistorie på en engelsk–dansk konference den 22. – 24. august
2016
4
mat
Jens Carstensen Medianerne - en generalisation Sætningen er en generalisation af sætningen om medianernes delingsforhold, fordi den udtaler sig om delingsforholdene med udgangspunkt i et vilkårligt punkt på medianen.
2016
4
mat
Michael Schwartzbach, LAV MINE LEKTIER? Visse typer af matematikopgaver i gymnasieskolen kan løses automatisk. Hvor langt man kan gå og hvilke pædagogiske konsekvenser det har, diskuteres i dette indlæg.
2016
4
mat
Morten Olesen Matematiklærerforeningens beretning 2015–2016

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet