Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2016
2
fys
Carsten Skovgård Andersen Tværfagligt undervisningsprojekt om nordlys Et projekt som en eksamensopgave på et fjernstudie i nordlys på Universitetet i Nordland i Norge.
2016
2
fys
Ole Witt–Hansen Tolegemeproblemet og Keplers love Tolegemeproblemet handler om at beskrive bevægelserne af to legemer, hvor kraften (eller deres potentielle energi), kun afhænger af deres indbyrdes afstand.
2016
2
kem
Mette Malmqvist Karaktermål kemi En meget detaljeret oversigt over kriterier og karakter til brug ved termins– og årskarakter.
2016
2
mat
Henrik Bang
Claus Larsen
CMU på vej mod år 3 – Hvad har vi lært, hvor vil vi hen? Baggrunden er et ønske om at bidrage til efteruddannelse af matematiklærere i gymnasiet og medvirke til at kvalitetssikre brugen af CAS i undervisningen.
2016
2
mat
Jan Agentoft Nielsen Diskret analyse I denne artikel vil jeg give en kort introduktion til en del af matematikken, som kun de færreste har mødt i løbet af deres matematikstudium, men som viser sig at være yderst interessant og nyttig i visse sammenhænge.
2016
2
mat
Jan B. Sørensen Test for GOF og test for uafhængighed er basalt set absurde Hermed opfordres til, at man tænker sig godt om, hvis man har en stor stikprøve.
2016
2
mat
Jens Carstensen
Alija Muminagic
Fup, fejl og fadæser Når man er nået et stykke ind i matematikken, kan man skærpe opmærksomheden om, hvordan visse af reglerne fungerer, ved bevidst at overtræde dem.
2016
2
mat
Niels Juul Munch Indkomstuligheder og ginikoefficienter Beskrivende statistik har i gymnasiet en naturlig berøringsflade til samfundsfag. I det samarbejde forventes matematikfaget at hjælpe eleverne med at behandle datasæt.

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet