Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2015
4
fys
Henning Schou Kinematik – systematisk fejl i databehandlingen Målingerne så meget smukke og konsistente ud – accelerationen var bare en håndfuld procent for lav
2015
4
fys
Indermohan Singh Walia Bevægelse med luftmodstand Denne artikel handler om bevægelse af en genstand under påvirkning af tyngdekraften og luftmodstand, hvor luftmodstanden er proportional med farten.
2015
4
fys
Niels Erik Wegge IPhO 2015 i Mumbai, Indien Den Internationale Fysikolympiade, IPhO 2015 blev afholdt 5. – 12. juli i Mumbai i Indien.
2015
4
fys
Signe Folden Simonsen
Egholm Nielsen
Julie Klepstad
Bjarke Takashi Røjle Christensen
Ellen Sofie Søndergård Jørgensen
Asbjørn Pedersen Kaad
Køkkenkvant I denne artikel er arbejdet udvidet ved også at anvende en blå laserpointer til at stimulere vegetabilske olier.
2015
4
kem
Bente Jensen, Farlig Kemi i Blodet Det overordnede emne i kemiundervisningen var tilsætningsstoffer, hvor der bl.a. skulle arbejdes med polymerisation.
2015
4
kem
Trine Crovato
Sif Sørensen
Vibeke Axelsen
Heidi Graversen
Visualisering som middel til øget læring Udviklingsprojekter i fysik, kemi og biotek, der har som mål at øge elevernes læring af det eksperimentelle arbejde.
2015
4
mat
Christian Thybo Forklaring af forklaringsgraden via variansanalyse Denne note bygger videre på Carl Winsløvs artikel Fodgængerversion af lineær regression, som stod at læse i LMFK– bladet nr.1/2015.
2015
4
mat
Jens Carstensen Den regulære femkant og kvadratet Vi skal her se, hvordan en regulær femkant kan deles i 6 stykker, der kan lægges sammen til et kvadrat.
2015
4
mat
Jens Juhl Jensen Rundt om Fermat Nærværende artikel er et forsøg på at demonstrere, at Fermat var i stand til at bevise sin påstand.
2015
4
mat
Jens Peter Kristensen Lorenzkurve og ginikoefficient Økonomisk ulighed i befolkninger er et udmærket emne til AT mellem samfundsfag og matematik placeret for eksempel i slutningen af 1g.

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet