Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2014
1
fys
Niels Juul Munch Analyse af en tennisvæg Et naturligt spørgsmål for en matematiker er nu: Hvilken kurve følger tennisvæggen og kan vi matematisk forstå, hvorfor den ser ud netop som den gør?
2014
1
kem
Anders Peter Vester Sørensen
Steen Ellemose
Elektroniske tavler I det forløbne skoleår (2012 – 2013) har vi i udstrakt grad brugt elektronisk tavle i alle vore klasser i fagene fysik, kemi, naturgeografi og NV. Vi vil her forsøge at dele vore erfaringer.
2014
1
kem
Anne Boie Johannesson Kemi og almendannelse Det studieforberedende perspektiv har vi nok alle styr på, og det ligger også i fagets kernestof på de forskellige niveauer. Men hvad med almendannelsen?
2014
1
mat
Jeanette Axelsen Når matematik går i kage Nogle gange er det rart med et påskud for at spise kage, men hvorfor ikke putte noget sjovt i kagen? I det følgende kommer der et eksempel på, hvordan der kan gå kage i en matematikaflevering.
2014
1
mat
Jens Carstensen Andengradsligningens komplekse rødder Geometrisk tolkning af andengradsligningens komplekse rødder.
2014
1
mat
Jes Sixtus Jørgensen
Mirela Ismaili Redzic
Tarsia – en mirakuløs opdagelse Tarsia – et godt og gratis program, der bruges til at lave undervisningsrelevante spil. Den kan ret hurtigt, på nemt anvendelig og brugbar måde lave kort–, pusle– og dominospil.
2014
1
mat
Louise Pold Kruse
Signe Stougaard
Matematikvanskeligheder i gymnasiet I gymnasiet har vi ikke tidligere beskæftiget os med elever med matematikvanskeligheder, måske fordi disse elever ikke kom i gymnasiet, eller fordi de kunne undgå matematik.
2014
1
mat
Morten Olesen Al den sank om CAS Kommentar til Ole Andersen artikel Om anvendelsen af CAS i gymnasiet, LMFKbladet 2013/6.
2014
1
mat
Ole Andersen LMFK–årsmødet og matematik B i flodbilledets tegn I sidste nummer af LMFK–bladet præsenterede jeg en lille model for, hvorledes man arbejder med matematik med titlen ”værktøjskassen”, men der skal også være sammenhæng imellem disse værktøjer, og hvad det nærmere består i, vil jeg uddybe her.
2014
1
mat
Poul Rose En anvendelse af Matthew Stewarts sætning Formlen for længden af en vinkelhalveringslinie kan udledes af Stewarts sætning.

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet