Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2013
6
fys
Ole Witt–Hansen Christiansø i sigte – om fatamorgana og luftspejlinger Det underlige er, at man engang imellem faktisk kan se Christiansø fra vores terrasse, hvor man ifølge det foregående ikke burde kunne se den.
2013
6
fys
Thomas Amby Kometerne PANSTARRS & ISON Vi skal som fysikere give eleverne den enorme oplevelse, det er at se en komet med sine egne øjne.
2013
6
kem
Frede Storborg opcis/ trans-Omlejring – eller Z/E-Omlejring Når man i undervisningen omtaler geometrisk isomeri, er der behov for eksperimenter, der illustrerer cis- og trans-forbindelsernes forskellige fysiske og/eller kemiske egenskaber.
2013
6
mat
Allan Tarp En dialog mellem moderne og postmoderne matematik Ved det netop afholdte inspirationskursus for matematik C fik jeg mulighed for at illustrere områdets problematik med nedenstående dialog mellem to fagopfattelser:
2013
6
mat
Bodil Bruun Matematikfaget i en verden af muligheder Matematikundervisningen i gymnasiet er generelt en succes, der bærer på enkelte problemer, og ikke omvendt et felt med generelle problemer og enkelte sucees´er – det gælder både hf og stx.
2013
6
mat
Henrik Kragh Sørensen En dialog mellem matematikkens historie og videnskabsteori Spænding mellem motivationen i praktisk anvendelighed og filosofisk eksakthed har præget matematikkens udvikling.
2013
6
mat
Ib Michelsen Matematiks fremtid i det danske gymnasium Som en start og et oplæg vil jeg gerne begynde: ikke med løsninger og svar, men med spørgsmål til kolleger, til fagkonsulent og til ministeren.
2013
6
mat
Jeanette Axelsen Hvad er matematik og hvor skal faget bevæge sig hen? ”Hvad er matematik?” og ”Hvor skal matematikfaget bevæge sig hen?”. Det kom der rigtig mange gode bud på, og vi bringer en række indlæg i dette nummer af LMFK–bladet, som stiller en række spørgsmål til debat samt artikler, der forholder sig til sagen.
2013
6
mat
Jens Carstensen
Alija Muminagic
Carnots sætning I en trekant gælder den såkaldte Carnots sætning.
2013
6
mat
Niels Juul Munch Huslejeregulering for Matematikere Huslejen bliver med mellemrum ’reguleret’, man hvordan?
2013
6
mat
Ole Andersen Om anvendelsen af CAS i gymnasiet Anvendelsen af CAS er meget omdiskuteret, og fronterne er trukket skarpt op: For og imod.

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet