Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2013
3
fys
Ján Benacka
John Andersen
Rumrejser med 1g acceleration En raket accelererer et rumskib op til en passende marchhastighed, raketten slukkes og mandskabet vil befinde sig i vægtløs tilstand indtil de er fremme ved målet og der bremses ned til en passende landingshastighed.
2013
3
fys
Jens Busck Frit fald med luftmodstand Formålet er at udlede en matematisk model, der giver sammenhængen mellem faldhastighed og faldstrækning, for et frit fald med luftmodstand. Den udledte sammenhæng mellem faldhastighed og faldstrækning eftervises eksperimentelt.
2013
3
fys
Stephan Marius Voss Aynsley Forskningsbaseret undervisning Efterhånden som der kommer nye forskningsprogrammer til, og de gamle bliver videreudviklede, vil det antageligt kun blive nemmere at inddrage distribueret forskning i undervisningen.
2013
3
kem
Anne Boie Johannesson Hvorfor skriver eleverne rapporter? Hvorfor er rapportgenren den altdominerende skriftlige genre på kemi C, når det eksperimentelle arbejde skal dokumenteres? Er det en motiverende og engagerende genre, der er vedkommende for eleverne?
2013
3
kem
Karl P. Larsen Tantal – hvad mobiltelefonen gemte I forbindelse med Dansk Naturvidenskabsfestival 2012 var det, takket været en donation fra Nordea–fonden, muligt at søge om midler til gennemførelsen af utraditionelle naturvidenskabelige projektforløb.
2013
3
mat
Alija Muminagic
Olav Lyndrup
Poissons integral Et geometrisk argument for den eksakte værdi
2013
3
mat
Maria Hermannsson
Palle Veje Rasmussen
Stig Pedersen
Udvikling af digitalt undervisningsmateriale til gymnasiet Projekt e–læring går ud på at producere 42 e–læringsprodukter, som har karakter af egentlige undervisningsforløb. Hvert forløb skal dække ca. 10 procent af kerneydelsen i det pågældende fag/niveau.
2013
3
mat
Ole Witt–Hansen Gevinst på hver 20. række? I det relativt nye lottospil EuroJackpot reklameres der for spillet med løftet: Gevinst på hver 20. række. Og hvorfor skulle det ikke passe, når de fleste 3.g–elever på mat/fys–grenen var i stand til at kontrollere påstanden for 25 år siden.
2013
3
mat
Sissee L. N. Jensen Et anderledes bevis – for Nipunktscirklens eksistens Artiklen er et eksempel på formidlingsdelen i et srp med LMFK–bladets læsere som modtagergruppe.

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet