Vis
 
År
Sorter stigende  Sorter faldende
Nr.
Sorter stigende  Sorter faldende
Fag
Sorter stigende  Sorter faldende
Forfatter(e)
Sorter stigende  Sorter faldende
Titel
Sorter stigende  Sorter faldende
Kommentar
 
2008
2
alm
Sten Clod Poulsen Læringsteori på naturvidenskabeligt grundlag Hvis ikke elevernes læringsvirksomhed fungerer hensigtsmæssigt kommer den værdifulde naturvidenskabelige didaktik let til at fungere som spildte Guds ord på Balle Lars, lærerens ord og plancher flyder her forbi den uberørte elev
2008
2
fys
Ole Witt-Hansen Newtons gravitationsproblem Vi ved, at man kan beregne gravitationskraften fra et kugleformigt legeme, som om hele legemets masse var placeret i dets centrum. Men hvorfor?
2008
2
fys
Per Brønserud DASG – udviklingsprojekt Teorien for afkøling af et blylod er ikke helt enkel. Hvad bidrager mest: stråling eller konvektion?
2008
2
kem
Esben Thormann
Adam C. Simonsen
Ole G. Mouritsen
May the force be with you Den nyeste instrumentelle udvikling har gjort det muligt direkte at måle de fysiske kræfter, som virker mellem ganske små partikler (kolloider) samt mellem enkelte makromolekyler
2008
2
kem
Rasmus Zink Sørensen
Asbjørn Klerke
Claus Hviid Christensen
Bivirkninger ved brintpiller I 2005 kunne man i pressen læse, at forskere på DTU havde fundet frem til en teknologi, der kunne gøre civilisationen uafhængig af fossile brændstoffer. Nu viser det sig, at “brintpillen”, som var det revolutionerende, har en god bivirkning

 

Opdateret 2010-11-10 af bladredaktøren, se mailadresse i bladet